مد و طراحی لباس

چند راهکار برای انتخاب استایل در سال جدید

سال نو از قدیم الایام همیشه فرصت خوبی برای طرفداران صنعت مد بوده تا با این بهانه به جست و جوی ترند‌های سال جدید بروند و در راستای آن اقدام به تهیه لباس‌های خود کنند. ما هم در این مقاله سعی داریم تا با ارائه راهنمایی‌های لازم، شما را در انتخاب یک استایل مناسب سال 1401 یاری کنیم. ابتدا نظر شما را با اعلام رنگ سال جلب می‌کنیم؛ رنگ سال جدید آبی بنفش انتخاب شد. علاقمندان مد سعی خود را می کنند تا رنگ مانتو، رنگ مو، و رنگ لباس و … را نیز با این رنگ انتخابی سالانه ست کنند. اما آیا دانستن این مورد کافی است؟ شاید دانستن این موضوع بد نباشد اما همانطور که خودتان می‌دانید در قرن 21 کفایت نمی‌کند! پس در سال جدید، چه ترندهایی برای لباس سال نو مناسب است؟ مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون، لئاتریس آیزمن، در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره انتخاب رنگ سال جدید میلادی گفت: “شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را مانند هر سال معرفی کرد تا طرفداران و عاشقان مد و پوشاک که طبق رنگ سال خرید میکنند در مراسم کریسمس و یلدا و عید نوروز از این رنگ برای دکور و پوشاک استفاده کنند”. با توجه به رنگ سال 1401 آبی بنفش انتخاب شد، علاقمندان مد سعی خود را می کنند تا رنگ مانتو، رنگ مو، و رنگ لباس و … را نیز با این رنگ انتخابی سالانه ست کنند.

 

 

لباس‌های چهارخانه پای ثابت کمد لباس‌های شماست!

نیاز به گفتن این حرف نیست که لباس‌های چهارخانه تقریبا همیشه ترند هستند. امسال هم می‌توانید با خیال راحت از این لباس‌های همیشه در صحنه و پرطرفدار استفاده کنید. شما می‌توانید کت چهارخانه خود را با دامن مینی، بوت و گردنبند ست کنید. اگر سبک کلاسیک را می‌پسندید، کت‌های اپل‌دار و دو دکمه‌ای انتخاب خوبی برای کمد شماست. لباس‌های برش‌دار همانند سال گذشته، امسال هم مد هستند. این لباس‌ها معمولا از قسمت شانه یا کمر برش خورده‌اند تا کمی از پوست نمایان باشد و از این جهت زیبا هستند. این لباس‌ها معمولا برش‌های متقارن یا نامتقارن دارند.

 

امسال رنگی بودن را از یادتان نبرید!

انتخاب شما چیست؟ سرخابی؟ سبز؟ صورتی گرم؟ قرمز گیلاسی؟ زرد روشن؟ بنفش یا هر رنگ شاد دیگر؟ مهم نیست. هر رنگی را که می‌توانید بدون ترس انتخاب کنید. رنگ‌های گرم را در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید. بگذارید بهار امسال سالی باشد که شما ترکیب‌های رنگی را در ظاهر خود متبلور می‌کنید. بهترین راه برای دوری از ظاهر تیره، پوشیدن لباس‌های رنگی و استفاده از اکسسوری‌های ساده است.

 

امسال، تمرکز زیادی را روی سایه‌های زرد بگذارید!

رنگ زرد برای شما تداعی کننده چیست؟ یا بهتر است این سوال را بپرسیم که وقتی تصمیم به انتخاب رنگ زرد در استایل خود می‌گیرید، قبل از تصمیم‌گیری و در مرحله فکر کردن با چه بهانه‌ای به انتخاب این رنگ روی می‌آورید؟ گل همیشه بهار، گل نرگس زیبا، لیمو، عسل، انواع گل‌ها و خوراکی‌ها و البته از همه مهم‌تر خورشید که منبع نور و انرژی است؛ همه تداعی‌‎کننده رنگ زرد هستند. رنگ زرد همیشه دربرگيرنده صفاتی مانند انرژی و شور و نشاط است و با ترند شدن تناژهای رنگ زرد در سال ۱۴۰۱، این بهانه سراغ ما آمده است تا با خیالی راحت به سراغ این رنگ برویم. نگران نباشید؛ شما می‌توانید با خیالی آسوده به سراغ این رنگ بروید و متناسب با استایل خود، سایه‌های مختلف رنگ زرد را امتحان کنید. دقت کنید که ته‌رنگ‌های گرم با رنگ‌های گرم مانند عسلی و ته‌رنگ‌های سرد با سایه‌های سرد مانند لیمویی زیباتر می‌شوند.

 

 

دامن‌های مینی فراموش نشود!

دامن مینی، دامن‌های کوتاه بالای زانو هستند که شامل ترندهای بهار ۱۴۰۱ می‌شوند. این دامن‌ها انواع مختلفی دارند و دست شما را در انتخاب استایل مورد علاقه باز می‌گذارند. به طور مثال می‌توانید دامن تنیس چین‌دار و اسپرت بپوشید یا انتخاب خود را به سمت دامن مینی چرم ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *