مد و طراحی لباس

به دنیای فست فشن ها خوش آمدید!

توی این مقاله، سعی داریم تا به معرفی فست فشن‌ها و تمایز اونها با برندهای برتر دنیا بپردازیم و با شما درباره ویژگی‌های مثبت این پدیده، چه در ایران و چه در خارج ایران و تاثیرات آن روی ترند‌های جهانی صحبت کنیم.

صنعت مد و فشن در ۲۰ سال گذشته، تغییرات زیادی را به چشم دیده است. اگر شما هم دنبال‌کننده اخبار صنعت مد چه در رادیو، چه در تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، دورهمی‌های دوستانه و غیره بوده باشید ، هر سال شاهد تغییر در پوشش و ظاهر شدن نوعی از مد و سبک خاصی از پوشش هستید. اصطلاح فست فشن (fast fashion) یا مد سریع، پدیده ای تقریبا بیست ساله می‌باشد که توی این چند سال، توانسته تا سهم بزرگی از بازار را به دست بگیرد و یکی از مهم‌ترین عوامل تسریع تغییر مد و پوشاک که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم باشد. فست فشن‌ها، مُد را از روی کت واک، در سریع ترین زمان ممکن به استورها و فروشگاه ها و بازار مُد می‌آورند و مانند هفته مُد ( fashion week) در دو فصل بهار و تابستان، پاییز و زمستان ارائه می‌کنند تا مشتری‌ها در سراسر دنیا، از جریان مُد روز با خبر باشند و با صرف هزینه پایین‌تر، به پوشاک ترند و به روز و جاری هفته مُد دسترسی پیدا کنند.

از فست فشن های مشهور دنیا، می‌توان به برندهایی مانند Zara ،H&M ،Forever ،C&A ،Mango ،Esprit اشاره کرد.

هدف اصلی این نوع تجارت، صرفه‌جویی در هزینه ها با شعار “دسترسی همگانی به مد روز” می‌باشد.

 

میل به امروزی بودن، دلیل انتخاب فست فشن

 

در توصیف فست فشن، از این جمله استفاده کردیم که طرح ها، بطور مرتب و با سرعت زیاد، از کت واک به سمت فروشگاه ها در حرکت‌اند تا مخاطب رو به تماشای مد روز بازار بنشانند. فست فشن‌ها، اغلب از روی نمونه‌های به نمایش درآمده در هفته مد طراحی می‌شوند. برای توصیف یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های فست فشن، می‌توان به این نکته اشاره کرد که مشتری، اجازه دارد تا به تمامی محصولات روز دنیا، با قیمتی پایین دسترسی داشته باشد.

فست فشن، راه حلی برای فرار از قیمت‌های سرسام آور برای اون دسته افرادی می‌باشد که میل به داشتن لباس‌های مد روز دارند و این دسته از محصولات هم به دلیل قیمت‌های پایین‌تر از محصولات برند، رایج شده‌اند. برندهایی که داخل بازار هدف این پدیده فعالیت می‌کنند، حدودا دو هفته یکبار مجموعه‌های جدید خود را به بازار عرضه می‌کنند؛ برعکس برندهای لوکس که تولیدات خود را بصورت فصلی به نمایش عموم می‌گذارند. تا اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی، خرید لباس یک اتفاق از پیش تعیین شده بود که مصرف کنندگان را مجبور می‌کرد تا دست به صرفه‌جویی برده و فقط در زمان‌های مشخصی پیش قدم شوند؛ اما در دنیای امروز، خرید سرگرمی محبوب اکثر ماست و فست فشن‌ها با علم به این موضوع، با لباس‌های ارزان و مطابق با ترندها، این زمینه را برای علاقمندان فراهم کرده‌اند تا حس استفاده از لباس‌هایی مشابه آنچه در ران وی فشن شوها دیده می‌شود برای تمامی افراد تبدیل به تجربه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *